wędkowanie metodą gruntową

Ten wpis pragnę poświecić Wędkarstwu gruntowemu, ponieważ chce się podzielić swoim doświadczeniem z tymi, którzy dopiero zaczynają ten wspaniały sport. Swoja przygodę z wędkarstwem zacząłem w 1999 roku wtedy wstąpiłem do PZW. Zawsze fascynowało mnie wędkowanie metodą gruntową. Ze względu na swą złożoność wędkarstwo gruntowe nie należy do najpopularniejszych sposobów, choć ma swoje stałe grono miłośników to metoda połowu, polegająca na zamocowaniu na żyłce jedynie rurki, koszyka, przyponu i haczyka. Podstawą w tej metodzie jest dobra zanęta, umieszczona w koszyczku zanętowym. Jeżeli chodzi o zanętę to dla mnie taką sprawdzoną recepturą, dzięki której, zawsze miałem efekty, gdy wędkuje np. na rzece Brdzie mam na myśli tor regatowy i nastawiam się na leszcza polecam zanętę firmy dragon leszcz i atraktory wabiące..

A oto moja metoda mieszania zanęty:

3kg zanęty dragon leszcz wsypujemy do wiaderka ciągle mieszając stopniowo dodajemy wody, aby równomiernie nawilżać zanętę, gdy już nawilżymy woda należy przesiać zanętę przez sito w celu równomiernego nawilżenia następnie można dodać małą puszkę kukurydzy ćwiartkę pinki, ćwiartkę białych, atraktory zapachowe dragon na Leszcza, jeszcze raz wszystko mieszamy już bez przesiewania przez sito, gdy wykonamy te wszystkie czynności to należy odczekać z 30 minut. Po upływie tego czasu zanętę możemy nabijać do koszyka zanętowego. Bardzo ważne jest to, aby zanęta zostawała na dnie miejsca, w którym nęcimy a nie w koszyku!!!. Nigdy nie było dnia abym nie dostał ani jednego leszka stosując ta metodę a oto zdjęcia z jednego z moich połowów:

W moim następnym wpisie będę opisywał, co jest potrzebne do zmontowania dobrego sprawdzonego zestawu gruntowego, więc zapraszam do czytania mojego kolejnego wpisu, który niebawem zagości na moim blogu!!!

, , , , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

